П`ятниця
26.04.2024
07.31.48
Вітаю Вас Гість
RSS
 
САЙТ МУЗИЧНОГО КЕРІВНИКА
Головна Реєстрація Вхід
СЕРЕДНІЙ ДОШКІЛЬНИЙ ВІК »
Меню сайту

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 209

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

 


МУЗИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ (СЕРЕДНІЙ ДОШКІЛЬНИЙ ВІК 5-Й РІК ЖИТТЯ)


Вікові можливості дитини

На п'ятому році життя діти можуть емоційно переживати настрій, характер музичного образу. Вони точно визначають темп звучання му¬зики (швидко, помірно, повільно), динаміку (голосно - тихо). Діти цього віку сприймають звуковисотний та ритмічний малюнок мелодії, тембр музичних інструментів; можуть інтонаційно чисто співати, ритмічно рухатися, імпровізують рухи. Із задоволенням водять хороводи, беруть участь у музичних іграх-драматизаціях на теми українських народних пісень та ігор.

Освітні завдання

• Розвивати здатність дітей захоплюватися красою музичних обра¬зів, настроїв, емоційно реагувати на тембр, ритм, лад музичних творів.
• Сприяти отриманню задоволення від самовираження в музи¬ці (власна музична творчість, музикування, пластичне інтонування).
• Вчити співати природним голосом, без напруження.
• Залучати до виконання музичних рухів, передаючи конкретний характер музики, зміну її динаміки, темпу, регістрів.
• Розвивати чуття інтонаційної виразності української народної му зики на прикладі українських народних пісень, народних ігор.
• Вчити грати на музичних інструментах (бубон, маракаси, трикут ник тощо).

Слухання. Виховувати здатність захоплюватися красою музики та її виражальними засобами. Вчити відчувати характер музики, впізнавати твори за мелодією, називати їх; визначати жанри (пісня, танець, марш), темп, динаміку. Ознайомлювати дітей зі звучанням однієї й тієї самої мелодії на різних інструментах, впізнавати їх звучання. Розвивати вміння висловлювати свої думки про характер музики, засоби її виразності.
Співи. Вчити співати виразно, протяжно, правильно вимовляти сло¬ва, передавати мелодію пісні; вміти прислухатися до співу дорослого та дітей, разом починати й закінчувати пісню; починати спів після музич¬ного вступу; співати в одному темпі з інструментальним супроводом та без нього.
Музично-ритмічні рухи. Стимулювати дітей виконувати ритмічно рухи під музику, узгоджуючи їх з темпом, динамікою, характером; своєчасно змінювати рухи в танцях, хороводах, народних іграх; руха¬тися під музику в помірному, швидкому та повільному темпі. Вчити розходитися з кола врозтіч та утворювати коло; виконувати нескладні таночки по одному, в парах, вивчати такі танцювальні рухи: притупування однією та двома ногами, ставити ногу на п'ятку, напівприсідання, бічний крок, кружляння в парах; водити хороводи. Продовжувати розви¬вати емоційну чутливість на музичний образ, виражати його основними образно-пантомімічними рухами; переносити елементи творчості у вико¬нання музично-ритмічних рухів.
Гра на музичних інструментах. Вчити розрізняти темброве за¬барвлення різних дитячих музичних інструментів, називати динамічні відтінки музичного твору; добирати з допомогою вихователя мелодії, імпровізувати різні ритмічні малюнки; на музичних інструментах вико¬нувати задумані настрої (радісно, ласкаво, сумно, тривожно). Заохочува¬ти до створення музичних привітань й мелодій.

Показники компетентності дитини:

• здатна захоплюватися красою музики та її виражальними засо¬бами;
• співає природним голосом, без напруження, протяжно;
• починає і закінчує музичний твір разом з усіма дітьми;
• співає з інструментальним супроводом і без нього;
• вміє починати музичний твір після музичного вступу;
• ритмічно виконує рухи під музику, узгоджує їх із динамікою, ха¬рактером, темпом, своєчасно змінює рухи під час танців та хороводів;
• виконує танці по одному та в парах, здатна імпровізувати рухи;
• драматизує музичні твори українських народних пісень та ігор;
• грає на музичних інструментах, добирає з допомогою вихователя мелодії, створює музичні мелодії та привітання.

СЕРЕДНІЙ ДОШКІЛЬНИЙ ВІК
(п'ятии рік життя)


Слухання

"Ой лопнув обруч", укр. нар. мелодія; "Колискова", муз. Я. Степового; "Павочка ходить", муз. Я. Степового; "Зима", муз. М. Крутицького; "Гор¬лиця", укр. нар. мелодія; "Дзвіночки дзвенять", муз. В. Моцарта; "Жура¬вель", укр. нар. пісня в обр. Я. Степового; "Метелик", муз. С. Майкопара; "А вже ясне сонечко", муз. П. Козицького; "Дощик", муз. М. Любарського; "Зацвіла в долині", муз. А. Філіпенка, сл. Т. Шевченка; "Тече вода", муз. А. Філіпенка, сл. Т. Шевченка; "Осінь", муз. А. Вівальді, із циклу "Пори року" (оркестр); "Пісня жайворонка", муз. П. Чайковського, із циклу "Пори року" (фортепіано); "Пісня лисички", муз. М. Лисенка, з дит. опери "Коза-Дереза"; "Щедрівочка щедрувала", укр. нар. пісня; "Го-го-го, коза", укр. нар. пісня; "Гляньте, діточки...", сл. і муз. С. Воробкевича; "Ой, ходила дівчина бережком", муз. В. Барвінського.

Співи. Розспівки

"Квочка", муз. Я. Степового; "Іде, іде дід", муз. Я. Степового; "Скрипка і бубон", муз. Я. Степового; "Коляд-колядниця", муз. Я. Степового; "Бім- бом", муз. Я. Степового; "Куй, куй, ковалі", муз. В. Верховинця; "Коти¬лася торба", укр. нар. мелодія.

Пісні

"Пісня про Львів", сл. і муз. А. Шепель; "Ми ходили по гриби", муз. Верещагіна; "Осінь", муз. І. Кишка; "Дощик", муз. А. Філіпенка; "Наш автобус голубий", муз. А. Філіпенка; "Ялинка", муз. П. Козицького; "Мамо моя", муз. Н. Ржавської; "Подоляночка", укр. нар. мелодія в обр. Л. Ревуцького; "Веснянка хороводна", укр. нар. мелодія; "Зима", муз. і сл. Н. Вересокіної; "Ялинка зелененька", сл. і муз. В. Гвоздій; "Осінь", сл. і муз. Н. Вересокіної; "Подарунок мамі", муз. А Філіпенка, сл. Т. Волгіної; "Тече вода з-під явора", муз. А. Філіпенка, сл. Т. Шевченка; "Наш садочок", сл. В. Щурата, муз. В. Вахнянина; "Два півники", укр. нар. пісня в обр. В. Верховинця; "Ой, хто, хто Миколая любить", укр. нар. мелодія; "Нечемний Гриць", сл. В. Щурата, муз. В. Верховинця; "Калина", сл. С. Лучук, муз. У. Малицької; "Рушники", сл. і муз. У. Малицької; колядки: "Нова радість стала", "Бог ся рождає"; щедрівки: "В полі, в полі плужок оре", "Ой, сивая та й зозуленька", "Щедрівочка щедрувала".

Музично-ритмічні рухи та вправи

"Екосез", муз. І. Гуммеля; "Підскакування", муз. М. Сатуліної; "Пружина", укр. нар. пісня; "М'ячики", М. Сатуліної; "Знайди свій колір", білоруська нар. мелодія; "Сопілочка", муз. В. Моцарта; "Жучки", угорська нар. мелодія; "Покружляй і вклонися", муз. В. Трочика; "Свят¬ковий марш", муз. Т. Шутенко.

Танці

"Листочок золотий" (хоровод); "Танець парами", укр. нар. мелодія; "Хороводна", муз. А. Філіпенка; "Осінь" (хоровод), муз. В. Моцарта; "Та¬нець сніжинок", муз. В. Моцарта; "Український народний танець", укр. нар. мелодія; "Ой, минула вже зима", укр. нар. мелодія; "Полька", муз. Б. Фільца; "Танець із іграшками", муз. Г. Фінаровського; "Лисичка" (танок-забава), муз. М. Лисенка. Музичні

ігри

"Квач", муз. Й. Гайдна або В. Верховинця; "Гра з бубоном", укр. нар. мелодія; "Хто швидше займе стільчик", естонська нар. мелодія; "Два півники", укр. нар. мелодія; "Гра з іграшками", чеська нар. мелодія; "Ми на луг ходили", муз. А. Філіпенка; "Помічники", муз. Т. Шутен¬ко; "Подоляночка", укр. нар. гра; "Хто видав, хто слихав" (гаївка), укр. нар. гра; "Мак", сл. В. Щурата, муз. В. Вахнянина; "Чия писанка далі прокотиться", укр. нар. мелодія; "Огірочки" (гаївка), сл. народні, муз. Ф. Колесси.

Гра на музичних інструментах

"Бубонці", муз. О. Тілічеєвої; "Музичні дзвоники", муз. і сл. Н. Ри¬бальської; "Веселі чобітки", муз. В. Верменича, сл. В. Воложанінової; "Гречаники", укр. нар. пісня; "Колядка", укр. нар. мелодія; "Полька", муз. А. Александрової.
 

ПЛАНУВАННЯ ЗАНЯТЬ З МУЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ

/planuvannja_5-jrik_zhittja_i_repertuar.doc

 

Форма входу

Пошук

Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Друзі сайту
Альтернативный текст
Оформление детских садов
Презентації для дітей