Головний інструмент нашого розуму - це пам'ять. Пам'ять - це зв'язок минулого з сьогоденням і майбутнім, процес збереження минулого досвіду, що дає можливість його повторного використання. Для того, щоб пам'ять не підводила нас у найважливіші миті життя, потрібно постійно тренувати її. Методів для розвитку і ефективного використання пам'яті існує безліч. Зупинимося на найцікавішому з них -мнемотехніка
Мнемотехніка - це сукупність правил і прийомів, що полегшують процес запам'ятовування інформації. Значущі місце займає використання мнемотехніки в дошкільному віці. Для того щоб виробити у дітей з самого раннього віку певні навички та вміння, у навчальний процес вводяться так звані мнемотаблиці (схеми). Наприклад, у дитячих садках часто використовуються алгоритми процесів вмивання, одягання і т.д. Мнемотаблиці особливо ефективні при розучуванні віршів і пісень. Мені, як музичному керівнику, дуже прийнятна така техніка запам'ятовування текстів пісень, потішок, закличок. Суть полягає в наступному: на кожне слово або маленьке словосполучення в тексті придумується картинка (зображення). Таким чином, весь вірш або текст пісні замальовується схематично. Після цього дитина по пам'яті, використовуючи графічне зображення, відтворює текст цілком. На початковому етапі дорослий пропонує готовий план - схему, а в процесі навчання дитина також активно включається в процес створення своєї схеми. Таким чином, у дитини, що володіє зовнішніми формами заміщення і наочного моделювання, виникає можливість застосування наочної моделі " про себе", виділення в оповіданнях самого суттєвого, передбачення результату власних дій, перетворення наявної системи в нову.