Музикотерапія
(музична терапія) — це процес міжособистісного спілкування, у
якому
застосовується музика та всісторони її впливу — фізична,емоційна, інтелектуальна,
соціальна, естетична і духовна — з метою покращення
чизбереження здоров'я людини.
Музикотерапія передбачає як цілісне та ізольоване використання музики як основного
і провідного чинника впливу (музичні твори), так і доповнення музичним супроводом інших
профілактичних прийомів(психогімнастика, логоритміка). Розглянемо використання прийомів
музикотерапії на заняттях з музичного
виховання.
Мета музичних занять - сформувати навички співу, слухання, ритмічних рухів, з урахуванням
вікових можливостейприщепити дитині
любов до музики як до мистецтва, розвинути почуття
прекрасного , збагатити
його естетичний смак.
Давно відомо, що:
Слухання має найбільший вплив на пам'ять і менш за все -на ручну моторику .
Ритміка має найбільший вплив на більшість психологічних характеристик, за винятком артикуляції.
Спів виявив найбільший вплив на артикуляційну та загальну моторику і найменший - на пам'ять .
Музичні ігри максимально ефективно впливають на пам'ять та музичність дітей ,а найменше- на ручну моторику.
"Малювання музики" або "активне слухання" дозволяє розширити емоційну палітру дитини,
зробити слухове сприйняття більш диференційованим,розвинути пам'ять і увагу, навчити
висловлювати словами пережиті
почуття.Музика, що здавна застосовується лікарями як
засіб поліпшення загального самопочуття,підвищення працездатності, зниження стомлюваності
-
одержала назву функціональної. Вона може сприятистворенню особливого "регульованого"
корекційно-розвиваючого, комфортного для психіки дитини середовища.У дитячому садку
функціональна(фонова)музика дозволяє оптимізувати нервово-психічне
навантаження дитини,
підвищити продуктивність її участі у навчально-виховному процесі. Музичний супровід
занять дозволяє створити атмосферу довірливості,відчуття спонтанності та природності.
Вельми ефективні активні форми музикотерапії, до яких відносяться: вокалотерапія,
ритмотерапія,хореотерапія та ігрова
психотерапія.
"Музичні паузи" , як форму активного відпочинку, корисно створювати між заняттями,
як один з варіантів рухових динамічнихп 'ятихвилинок. Емоційна музична розрядка дозволяє
дітям переключитися з однієї діяльності на іншу,підвищуючи цим їхню
працездатність.
Пасивна форма
музикотерапії, така як імаготерапія, корисна перед тихою годиною.
Вона полягає у слуханні спокійноїмузики, релаксації і фантазуванні на задану тему.
Грамотно підібрана музика зніме напругу,
нормалізує психовегетативні та фізіологічні
процеси дітей,зробить їх сон більш глибоким і спокійним.