авто
Що таке ігрова теорія музики ? Це оволодіння дуже важливими ,основними поняттями теорії музики в ігровій формі. Це - основи музичної грамоти , які дитина сприймає через ігровий образ. Діти- дошкільнята живуть і розвиваються у світі фантазії та гри. Їх всерйоз захоплює те, що можна побачити , відчути , помацати .Такою ж близькою і зрозумілою може стати і музика. Крім того , що ми її чуємо , ми можемо її помацати ( доторкнувшись до клавіш фортепіано , або струн гітари , або задзвенівши дзвіночками , або ... пошарудівши аркушем паперу ) . І побачити музику - можемо! Фрагменти серйозних класичних творів цілком доступні малюкам для сприйняття , якщо ми пропонуємо їм при прослуховуванні видовищний естетичний відеоряд або мультиплікаційний сюжет. Музику ми пропускаємо через себе , беручи участь у процесі музикування та імпровізації . Ми шукаємо її символи і знаходимо - всюди , в самих звичних і простих предметах і явищах. Поступово приходить розуміння того , що музика - це не абстрактне поняття, що не звуки з магнітофона , які можна записати значками на п'яти лінієчку Вона народжується з звуків природи і живе всюди. Вона вміє говорити по - своєму , музичними звуками , і абсолютно все може пояснити і розповісти , не сказавши при цьому жодного слова. Але - нам стає все зрозуміло , навіть без слів, ми сумуємо і сміємося з музикою ,і співчуваємо , і радіємо , і знаємо , що нам потрібно робити зараз , якщо музика звучить , тому що ми вміємо її чути і розуміти !
Ми розрізняємо четвертні та восьмі тривалост і в кроках ведмежати панди і його мами, чайники,каструлі, двері, вилки з ложками, черевики –оживають і вчать нас ритму, котрий зовсім не потрібно нудно прораховувати (раз і, два і ...), який абсолютно зрозумілий і надзвичайно цікавий - довгі звуки тА і короткі ті. Все геніальне просто! Чи багато скаже дитині на початковому етапі оволодіння нотною грамотою такий запис,чи буде він цікавим для малюка?
А ось так набагато цікавіше – хоча написано одне й теж саме.
На музичних заняттях ми співаємо, граємо, плескаємо,тупаємо, складаємо і фантазуємо, танцюємо, імпровізуємо, творимо. Діти знайомляться з назвами нот і їх розташуванням на нотному стані , з основними ладами музики ( мажор , мінор) , пробують диферінційовано сприймати звуки різної висоти ( вище-нижче відносно один одного ) , різні за силою звучання ( засвоять основні динамічні відтінки: піано , форте). Діти вчаться чути ритмічну пульсацію , усвідомлено сприймати різні за тривалістю звуки , Знайомляться з назвами . І ще багато чого цікавого та корисного взнають малюки на музичних заняттях за допомогою ігрової теорії музики.
ПРАКТИЧНІ МАТЕРІАЛИ
автор О.Матвієнко
http://depositfiles.com/files/igcxo8pxn
Музично-ритмічна гра "Метелики"
автор Т.Гордєєва
Музично-ритмічна гра"Веселий акваріум"
автор Т.Гордєєва
http://yadi.sk/d/USpeD-4L5rGdx
"До -ре-мі" - мульфільм про ноти
http://depositfiles.com/files/xqif5r5tv
Ритмічна гра "У лісі"
автор О.Матвієнко
МУЗИЧНІ ІГРИ ОН-ЛАЙН
http://virartech.ru/flash-apps/musical_timbres/index.php
Ритмічна гра "Квіткові феї"
автор О.Матвієнко
Ритмічна гра "Весела полька"
автор І.Баринова
Ритмічна гра "Зайченята"