Меню сайту |
|
|
Наше опитування |
|
|
Статистика |
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
|
|
МУЗИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ (МОЛОДШИЙ ДОШКІЛЬНИЙ ВІК 4-Й РІК ЖИТТЯ)
Вікові можливості дитини
На четвертому році життя у дітей спостерігається емоційний відгук на
музику, чуття ритму, тембру. Дитина може адекватно сприймати художні
образи твору й емоційно його переживати. Дитина сприй¬нятлива до музики:
може зіставити тиху й голосну мелодії, впізнати знайомі пісні, п'єси.
Сприймання музики в цьому віці характеризується цілісністю, і тому
будь-яке відхилення від тексту (зміна ритму, тем¬бру, ладу тощо)
призводить до того, що дитина перестає впізнавати прослуханий твір.
Цілісність сприймання - це позитивна якість, яка забезпечує повноцінне
сприймання музичного твору, який по-іншому зрозуміти неможливо.
Дитина спроможна передати в русі ритм ходьби і бігу, проте слухова увага ще не стійка, голос починає щойно формуватися.
Освітні завдання
• Розвивати здатність захоплюватися, емоційно переживати, радіти, слухаючи музичні твори.
• Розвивати співочі навички дітей.
• Формувати вміння виразно пластично рухатися, передаючи настрій і характер музичного образу.
• Виховувати любов до краси виконання народних обрядів; розвива¬ти пластичність рухів у народних дійствах.
Слухання. Виховувати у дитини позитивне емоційне
переживання музики, бажання слухати й помічати зміни у її звучанні.
Використо¬вуючи звуки та музичні інструменти, підводити дітей до
розуміння, що музика виражає різні настрої, почуття, зображає явища
природи. Озна¬йомлювати з творами народної та класичної музики.
Вчити розрізняти на слух контрастну динаміку звучання (тихо - го¬лосно), тембр музичних інструментів та музичних іграшок.
Співи. Вчити співати протяжно, злагоджено, без напруження,
по¬чинати і закінчувати спів одночасно, за жестом музичного керівни ка,
підлаштовуючи свій голос до заданого звука дорослого. Вчити
запам'ятовувати та впізнавати невеликі музичні твори різних жанрів,
пісні зі словами українських композиторів, у тому числі композиторів
Західного регіону.
Музично-ритмічні рухи. Розвивати ритмічний слух; вміння
руха тися ритмічно, правильно відображаючи ритм і темп музики, її
початок і зміни настрою. Вчити бігати, легко підскакувати, виконувати
образні рухи (зайчик, коник, пташка тощо); виконувати рухи з атрибутами,
зі зміною музики пмінювати рухи: "пружинка", притупування однією та
двома ногами, плескання в долоні, повертання кистями рук "веселі ручки",
кружлян¬ня по одному та парами; танцювати, виконуючи названі
танцювальні рухи.
Вчити драматизувати українські народні пісні, ігри, водити хороводи.
МОЛОДШИЙ ДОШКІЛЬНИЙ ВІК
(четвертий рік життя)
Слухання
"Гопак", муз. Я. Степового; "Колискова", муз. Я. Степового; "Коняч¬ка",
муз. А. Філіпенка; "Зайчик", муз. Ю. Рожавської; "Ведмідь", муз.B.
Ребікова; "Козачок", муз. Ю. Щуравського; "Марш", муз. Б. Юцевича;
"Зозуля", муз. М. Речлинського; "Курочка", муз. М. Любарського;
"Пасту¬шок", муз. Ю. Рожавської; "Барабан", муз. Д. Кабалевського;
"Осіння пісня", муз. П. Чайковського із циклу "Пори року"; "Весна", муз.
А. Вівальді з циклу "Пори року" (оркестр); "Горлиця", укр. нар.
мелодія; "Ой, коточок, коточок", укр. нар. пісня; "Ой, ходить сон коло
вікон", муз. В. Барвінського.
Співи
"Сорока", сл. В. Щурата, муз. В. Вахнянина; "Вийди-вийди, сонечко", укр.
нар. мелодія в обр. Л. Ревуцького; "Веснянка", укр. нар. пісня в обр.
Г. Гриневича; "Я маленький хлопчик", муз. В. Верховинця; "Печу, печу
хлібчик", муз. В. Верховинця; "Ти куди біжиш, трамваю", муз. А.
Філіпенка; "Киця", муз. І. Шайкіба; "Настала зима", муз. М. Дрем- люги;
"Перший сніг", муз. А. Філіпенка; Пісня про Святого Миколая (укр. нар.
мелодія); "Дощик", муз. Н. Вересокіної; новорічний хоровод (за вибором);
"Мам вітаємо усіх", сл. і муз. І. та Ю. Білоконь; "Любимо бабусю", сл. і
муз. І. та Ю. Білоконь; "Гей, весна іде", муз. А. Філіпенка, сл. Т.
Волгіної; "Новий рік", сл. і муз. В. Гвоздій; "Восени", укр. нар.
мелодія, сл. І. Планиди; "Ішла коза", сл. народні, муз. М.
Гайворонського; "Парасольки", сл. і муз. У. Малицької; "Панна сонечко",
сл. і муз. У. Малицької; "Гляньте, діточки", сл. і муз. С. Воробкевича;
Колядки: "Бог ся рождає"; щедрівки "Щедрик, щедрик, щедрівочка".
Музично-ритмічні рухи та вправи
"Ворітця", муз. К. Парлова і Т. Ланової; "Плескаємо-тупаємо", муз. Я. Степового; "Вправа з брязкальцями", муз. А. Козакевича;
"Рухатись і відпочивати", муз. Я. Степового; "Пальчики та ручки", муз. М. Раухвергера; "Лови", муз. Ф. Колесси.
Танці
"Осінній хоровод", муз. Ю. Рожавської; "Подружилися", муз. Т.
Вількорейської; "Ось ялиночка прийшла", муз. А. Філіпенка; "Танець
парами", укр. мелодія; "Танець із квітами", укр. нар. мелодія в обр. М.
Лисенка; "Чобітки", муз. А. Філіпенка, сл. Т. Волгіної; "Білесенькі
сніжиночки", муз. В. Верховинця; "Новорічний танець", муз. Т. Шу- тенка.
Ігри
"Гра з кольоровими хустинками", укр. нар. мелодія; "Прогулянка та
дощик", муз. А. Філіпенка; "Гра з ведмедиком", муз. В. Верховинця;
"Поїзд", муз. М. Метлова, сл. Т. Бабаджан; "Жмурка", муз. А. Флотова;
"Пташка і пташенята", муз. О. Тілічеєвої; "Кішка з кошенятами", муз. М.
Раухвергера; "Мелодія", муз. Т. Ломової; "Пташки і кіт", муз. Г.
Фінаровського, сл. Г. Бойка; "Ведмідь і діти", муз. Б. Гунтера; "Ой чого
ти, метелику", укр. нар. гра; "Ой у полі жито", укр. нар. гра; "А вже
ясне сонечко припекло", сл. 0. Олеся, муз. народна; "Дінь, дінь, динь",
укр. нар. гра; "Жнива", муз. 0. Суховерської; "Кіт і миші", сл. В.
Щурата, муз. В. Вахнянина; "Хто з вас бачив?", сл. І. Кузьмова, муз.
народна.
Показники компетентності дитини:
• під час слухання музичних творів орієнтується в характері мелодії, настрої;
• розрізняє контрастну динаміку звучання, тембр музичних іграшок ти інструментів;
• співає нескладні пісні, володіючи навичками розподілу дихання;
• намагається співати злагоджено, протяжно;
• рухається правильно, відображаючи ритм і темп музики;
• виконує рухи з атрибутами та образні рухи;
• танцює, виконуючи танцювальні рухи: "пружинка", притупуван¬ня однією
та обома ногами, плескання в долоні, кружляння по одному та нарами,
"веселі ручки";
• проявляє фантазію під час виконання танцювальних рухів;
• бере участь у музичній грі-драматизації на тему українських на¬родних пісень, ігор;
• охоче водить хороводи.
|
|
Форма входу |
|
|
Пошук |
|
|
Календар |
« Квітень 2024 » | Пн | Вт | Ср | Чт | Пт | Сб | Нд | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
|
|
|